Pagina's

dinsdag 26 juni 2012

Slagroom toefjes van vilt patroon, whipped cream felt pattern

Ik had al eerder mailtjes gekregen van mijn bloglezers hoe je de vilten taarten maakt.
Maar vooral over de slagroom toefjes.
Deze zijn heel simpel te maken.
Hieronder volgt de uitleg, hopelijk heb je er wat aan.

Je begint met een zeshoek, deze heb ik zelf op internet gevonden en uitgeprint en uitgeknipt.
Ik heb ze zelf gevonden onder Hexagon pattern, of via de link hexagon 

Je knipt de hexagon uit in vilt
Vervolgens knip je in elke hoek
Dan knip je halve rondjes eruit
Dan ga je met naald en draad (ik heb voor de foto blauw draad gebruikt maar je kan natuurlijk beter wit draad gebruiken) de punten met elkaar verbinden.
Je trekt het draad samen.
Knoop erin en klaar. Je kan voor de 'finishing touch' nog een parel kraal erop naaien.

Hopelijk heb je er wat aan. Mocht je vragen hebben, dan mag je me altijd mailen.

Fijne week.

Liefs

Ilona




15 opmerkingen:

  1. Het is vaak zo simpel, maar met een superleuk resultaat. Bedankt voor de uitleg. Ik ga er zeker gebruik van maken.

    groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg gewoon trek van die heerlijke taart van jou!!
    Bedankt voor de info over het slagroomtoefje!
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een makkie! Zo leuk...en zo simpel. Bedankt voor je duidelijke beschrijving! Mocht ik ooit ook aan deze leuke hobby beginnen ga ik het zeker gebruiken! X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor deze uitleg, die komt vast en zeker van pas. Wat mooi hoe je al die taarten gemaakt hebt!Ik heb geprobeerd om taartjes te haken maar volgens mij is haken niet mijn ding...heb bijna de haaknaald in de hoek gesmeten. Vilt is heerlijk materiaal dus meer voor mij om hier taarten van te maken. groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh wat heerlijk simpel. Ik vind ze nog steeds prachtig. Ik ga komende tijd een heleboel dingen knutselen. En vast ook wel een poging tot een vilten taartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, dat is heel simpel. Wie had dat gedacht. Zo leren we elke dag wel iet bij. Bedankt voor de uitleg.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Ilona, dankjewel voor je leuke reactie op mijn blog! En wat maak jij een leuke dingen zeg, je onderzetters zijn prachtig en het opgeknapte krukje is echt Geweldig. En deze vilten toefjes, prachtig! Dankjewel ook voor de heldere uitleg, die pin ik meteen even :)

    liefs
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Geweldig! Dit was nou precies wat ik zocht voor mijn Sinterklaassurprise. Geen ingewikkeld gedoe met purschuim ofzo, en nog leuk om te maken ook. Super bedankt! ga morgen meteen aan de slag.

      Verwijderen
  9. Hoi
    Het vinden van het goede patroon is een nog een dingetje. Dit kan ik niet uit de hand. Helaas. Maar dank voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. superleuk, ik heb het gemaakt van wattenschijfjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig. Ze zijn gelukt !! Hartstikke bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe maak je fruit voor op de taart. Aardbeien, bosbessen, ananas etc.
    Ik ga de decoratie maken voor een organisatie ik heb insperatie nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk als je een bericht achterlaat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails