Pagina's

maandag 7 maart 2011

IJhallen en wat hoekjes in huis

Na een heerlijk weekend is helaas onze oudste dochter van 4 ziek.
Koorts en verkouden. En helaas voor mij is het stralend mooi weer, maar jammer genoeg dus niet naar buiten... Ach vanavond maar een extra rondje hardlopen, in hopelijk nog een straaltje zon.

Zaterdag gingen we voor het eerst sinds tijden (3 jaar geleden volgens mij) naar de IJhallen in
Amsterdam. Daar is elke maand een grote rommelmarkt. Echt een aanrader, de prijzen zijn heel
redelijk en als je van vintage kleding houdt dan zijn de IJhallen zeker een must om een keer te
bezoeken. Elke keer als ik naar een rommelmarkt ga krijg ik een beetje zenuwachtig gevoel, wel een lekker zenuwachtiggevoel hoor. Van wat ik nu weer kan verwachten en wat ik zou gaan vinden.
Wel een tip als je heen gaat en de rommelmarkt wordt nog binnen gehouden, trek warme kleding aan! Het is er echt stervenskoud. Deze keer stonden buiten ook een stuk of 30 kramen en af en toe moest ik echt even naar buiten gaan om het weer warm te krijgen.... arme mensen die achter hun kraampje stonden kou te lijden.

Maar mijn buit mocht er wezen hoor, aantal leesboeken, wat kinderkleding en nog 2 pastelregoutbekers, een pastelblauwe kan, 2 schilderijtjes, 2 Royal Albert kop en schotels en ik best vast nog iets vergeten maar weet niet meer wat...


Deze blauwe kan is dus 'nieuw'. En de kop en schotels.
Ze zijn echt super!


En dit olieverfschilderijtje was maar 50 cent! Er zat een vreselijk lelijke lijst omheen, rood met zwart. Deze zit er nog omheen trouwens maar dan nu voorzien van een wit laagje. Stukken beter.
Ik vind de kleurtjes op het het schilderijtje echt super!


De laatste, even de berkentak voorzien van paaslampionen.
Lekker vrolijk!
Fijne dag!

Lieve groetjes Ilona

10 opmerkingen:

  1. Supervondsten! ik ben vooral helemaal weg van je kop en schoteltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vondsten zeg!! en je lampionnen zijn zoooo schattig!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet verkeerd wat je weer hebt kunnen scoren, ik ben weg van je blauwe kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben begin Februari geweest, wat een leuke markt is het. Heb ook van alles gekocht, zie mijn blog van begin februari en de prijzen zijn inderdaad redelijk.
    Jij hebt ook leuke dingen gevonden.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjonge, ik ken het niet! Klinkt geweldig leuk! Misschien wacht ik alleen totdat het iet warmer is :-).
    Je vondsten zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, heb ik nog nooit van gehoord, maar klinkt erg leuk en wat een superleuke vondsten :-D!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk Ilona.......die kan zo vertrouwd voor mij....een Pierre kan.......pas maar op voordat je het weet heb je kasten vol !! hahahahah!! leuke spullen hoor!!....liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja, toen ik nog in A'dam woonde, gingen wij ook! Echt berekoud!!
    Nu woon ik in Den Helder en ben ik wat prijzen betreft echt verpest. Hier is alles heeeel goedkoop en in de zomer zijn er heel veel rommelmarkten, buiten, zonder entree!
    Je schilderijtje vind ik supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ilona, ik kwam via via op je blog terecht en ben direct je volger geworden. Tjonge wat een geweldige vondsten heb je gedaan in de IJhallen. Was de moeite waard om kou te lijden. Ik kijk vol bewondereing naar je mooie foto's en leuke hoekjes. Zelf ben ik net een beetje overgestapt naar "de brocänte wereld en snuffel op de blogs rond. Ik vind het allemaal zooooooooooooo leuk, al die verzamelingen en wat er met servies wordt gedaan. Bloemetjes erin enz. Super.Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heej Illona wat een gave buit en de pastel blauwe kan dat is een pastel kan van Petrus regout het model heet Pierre, ohhh wat een super spullen en de ijhallen ja leuk he ik kom er ook graag, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk als je een bericht achterlaat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails