Pagina's

dinsdag 12 januari 2010

Recycle en omschrijving van de vilten rozen

Hoe kan je goedkoop iets heel leuks maken?  Nou heel simpel, je hebt een leeg conservenblik, je maakt er gaatjes in, net naar een patroon wat jij leuk vind en je doet er een waxinelichtje in, het geeft een heel leuk sfeervol licht.
Ik maakte de gaatjes in het blik door middel van de  Crop a dille II Big bite gemaakt. Dit is echt een super apparaat! Het kost wel even een behoorlijk bedrag maar ik heb er echt geen spijt van gehad.
Maar je kan de gaatjes er ook natuurlijk anders in maken.







En dan nu de 'tutorial' van de vilten rozen.
Het is eigenlijk heel simpel.
Je knipt een rondje uit vilt van doorsnede ong 10 cm.




Je knipt nu willekeurig een begin en je gaat een spiraal knippen



De dikte is ong 1,5 cm.
Nu heb je een lange sliert en deze ga je oprollen vanaf de punt waar je begon met knippen.




Totdat je alles hebt opgerold

Dan doe je er een pin/speld doorheen en zet je hem vast op de ondergrond (mijn geval, piepschuimbal)




Zo, nu heb je er 1... nog heeel veel te gaan!
Begin met een kleine bal zou ik zeggen.

Laten jullie wel foto's zien hoe het gelukt is?
Fijne dag!

Liefs Ilona

5 opmerkingen:

  1. Ik heb ook zo en tang nog van het scrappen wat een leuk idee even opslaan in het lijstje met ideeen .Je vilten roosje is ook erg mooi
    fijne dag verder
    groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Ilona, wat een onwijs leuk idee en dat hartje erin zucht.......wil ik ook:-))
    De roosjes zooooo leuk als ik een creatie heb laat ik hem je zien.
    Lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook alweer zo'n leuk idee! En maak je ook gaatjes in oren dan? Hehehe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, wat een leuke blog heb je. Ik was hier nog niet erder geweest. Je hebt leuke creatieve ideetjes. Ik ga je gelijk bij mijn favorieten zetten.
    roetjes Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh what a great work with the light can and what a beautyfull rose! I have to try that;0)

    Thanks for sharing
    Hugs Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk als je een bericht achterlaat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails